mitt fel?

mitt bonusbarns mamma ringer stup i kvarten, alltså minst varannan dag.
Ofta varje dag.
Jag har nu kämpat i ett års tid över det faktum att behöva ha henne ringandes varenda dag.
Men ju mer tiden gått desto mer har jag tröttnat.
Efter samtal med diverse olika människor jag känner + min terapeut så har jag kommit fram till att nej, jag behöver faktiskt inte ta det.
Dom har gemensam vårdnad med varsin vecka och det finns ingenting som säger att hon måste ringa varje dag.
Och förmodligen gör hon det mest för att retas.
Och eftersom min sambo nu lyssnat på mig och sagt till henne så hotar hon med diverse olika saker.
Så nu idag ska hon ansöka om ensam vårdnad.
Hon drar in mig i historien och menar på att deras barn inte är min sambos första prioritet.
Men redan där har hon fel.
Han prioriterar alltid henne så jag tycker faktiskt inte att det gör något att han istället nu valt att prioritera hela familjen.
För just det här ser jag inte som att han skulle prioritea mig mer, utan snarare att han prioriterar hela vår familj.

Och faktiskt, hon får aldrig ensam vårdnad, då känner hon inte min sambo.
Han låter nämnligen ingenting hindra honom och jag är övertygad om att i det här fallet skyr han inga medel så hela den här historien kommer förmodligen falla tillbaka i hennes egna händer.
Det kan hon ha,
Min sambo förlorar inte, det är otänkbart.
I alla diskussioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0